Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z ważnych robionychocen w organizacjach. Może być źródłem wiedzy zarówno odnośnie tego w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej w taki sposób: precyzyjne zdefiniowanie celu badania, określenie zestawu cech, które określają cel, przeniesienie do ankiety oceny, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz opracowanie raportu postbadawczego.
Zależnie od potrzeb firmy określone fragmenty lub całość badania najczęściej przekazywane jest do realizacji wybranej organizacji konsultingowej, która może wykonać wszystkie zamówione u niej prace połączone z poszukiwaną oceną.
Jednym z większych problemów realizacyjnych towarzyszących organizacji i przeprowadzeniem ocen satysfakcji pracowniczych jest ankieta badawcza, która w zależności od warunków istnieje w postaci papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli respondenci dostęp do sieci firmowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, otrzymane w formularzu ankiety badania dane z formularzy przeniesione są do odpowiedniego narzędzia informatycznego (często może być to przygotowany specjalnie plik arkusza), który przeprowadza przekształcenia danych oraz niezbędne rachunki. Ich precyzja decyduje o tym jaka jest jakość określonego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz