Badanie satysfakcji zatrudnionych to jedno z często robionychocen w organizacjach. Jest ono dostawcą wiedzy o tym w jaki sposób odbierane są warunki płacowe jak również, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowników wykonywane są najczęściej analogicznie do schematu: dokładne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, określenie zbioru cech, które określają cel, odwzorowanie cech w ankiecie badawczej, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, opracowanie wyników badania i napisanie raportu po badaniu.
Zależnie od potrzeb korporacji wybrane obszary ewentualnie całość prac najczęściej przekazywane jest do przeprowadzenia zewnętrznej organizacji consultingowej IT, mającej potencjał merytoryczny, by wykonać wszystkie zlecone jej prace związane z poszukiwaną oceną.
Największym problemów realizacyjnych związanych z przygotowaniem i przebiegu analiz satysfakcji pracowników jest ankieta badawcza, która w zależności od warunków bywa w postaci papierowej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci mają możliwość skorzystania z sieci internetowej.
W każdym z tych przypadków, pozyskane w badaniu empirycznym analizy informacje z ankiet wprowadzane są do odpowiedniego narzędzia informatycznego (w wielu sytuacjach może być to przygotowany specjalnie plik arkusza), który wykonuje agregacje danych i wymagane obliczenia. Ich precyzja decyduje o tym jak duża jest wiarygodność otrzymanego w badaniu rezultatu.
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz